Pidżama party
Czy jest coś lepszego od nocowania u swojej przyjaciółki? Oczywiści! Nocowanie u niej razem z resztą koleżanek! Piżama party są ulubionymi imprezami nastolatek. Ty też je polubisz. Najlepsze w ich planowaniu jest to, że można być naprawdę kreatywnym przy wyborze motywu przewodniego. Aby ułatwić ci ten wybór zebraliśmy kilka najlepszych pomysłów na tego typu przyjęcie:
1. Przyjęcie SPA – wybierz ten motyw i pozwól dziewczynkom stroić się i plotkować przez całą noc. Obowiązkowo na tego typu przyjęciu nie może zabraknąć: błyszczyków do ust, maseczek do twarzy, świeczek zapachowych, lakieru do paznokci, i lekkich przekąsek, które zadbają o to by w brzuchach twoich gości nie odezwał się głód.
Możesz urozmaicić swoje SPA przyjęcie decydując się na zorganizowanie Przyjęcie SPA świecącego w ciemności! Wyłącz światła i pozwól by patyczki w neonowych kolorach rozświetliły noc. Oczywiście na tego typu imprezie nie może zabraknąć: markerów świecących w ciemności, do kolorowanie koszulek; neonowych lakierów do paznokci; tatuaży świecących w ciemnościach; błyszczyków świecących w ciemnościach.
2. Przyjęcie ze sztuką – jeśli twoja córka jest nadzwyczaj kreatywna i uwielbia rysować, szyć lub ręcznie tworzyć wszelkiego rodzaju ozdóbki, urządź dla niej Przyjęcie ze sztuką. Razem z nią zaplanujcie kilka zrób-to-sam zabaw, które będzie mogła wykonać wraz ze swoimi przyjaciółkami. Mogą na przykład:
- zaprojektować ramkę do zdjęć – wystarczy, że kupisz zwykłe,tanie ramki, które dziewczynki będą mogły same pomalować i udekorować według własnego uznania
- dekorowanie japonek – te klapki to kolejny tani produkt, który twoje małe panie z pewnością chętnie przyozdobią używając do tego sztucznych kwiatów, kokardek i sztucznych klejnocików. Po skończonej zabawie będą mogły chodzić w nich przez całą noc
- przy użyciu markerów do odzieży dziewczynki mogą przygotować wyjątkowe koszulki. Mogą też ozdobić koszulki koleżanek, tworząc w ten sposób materialną pamiątkę świetnej zabawy
- wyjątkowe pamiętniki – używając zwykłych notesów/zeszytów , kolorowych wycinanek i kokardek niech każda dziewczyna stworzy swój wyjątkowy, niepowtarzalny pamiętnik
- bransoletki przyjaźni – kup kolorową mulinę i daj ją dziewczynką, żeby zrobiły dla siebie nawzajem unikalne bransoletki przyjaźni, którymi później będą mogły się wymienić
3. Noc Filmowa – dla dzieci pełnych wyobraźni zorganizuj noc filmową, w czasie której nie tylko będą oglądać filmy, ale też same jeden nakręcą. Wystarczy, że zapewnisz im urządzenie, którym będą mogli nagrać swój film, kilka kostiumów i dekoracji, a dzieci całą resztę zrobią same. Możesz też zamienić swój salon w salę kinową z barem z popcornem i colą.
4. Noc z muzyką – skup się na ulubionym wykonawcy twojego dziecka, stwórz playlistę i pozwól gościom śpiewać przez całą noc. Możesz również zorganizować konkursy takie jak:
- na synchronizację ruchu warg ze śpiewem wokalisty
- karaoke
- konkurs taneczny, w czasie którym goście spróbują jak najlepiej odtworzyć układ z ich ulubionego teledysku
Jedzenie na piżama party
Przyjęcie z nocowaniem zazwyczaj zawiera tradycyjne jedzenie takie jak pizza, frytki, chipsy, warzywa pokrojone w plasterki,napoje gazowane i słodycze. Jeśli jednak chcesz podać nieco bardziej kreatywne przekąski zastanów się nad przygotowaniem:
- bajgle z zabawnymi twarzami – przekrój bajgle na pół, rozsmaruj na nich masło, a następnie wręcz dzieciom dżem w tubkach i poinstruuj aby dorysowały kanapkom zabawne miny
- relaksujące napoje – podaj wodę, mleko truskawkowe, sok i zakręcone słomki do picia
- urocze kształty – użyj form do ciasteczek w różnych kształtach do wycięcia kanapek
Prawdopodobnie będziesz również podawać swoim gościom śniadanie, dlatego i na ten posiłek mamy dla ciebie kilka pomysłów:
- uśmiechnięte Pancakes’y – przygotuj porcje Pancakes’ów, bitą śmietanę,płatki czekoladowe, wisienki koktajlowe, syrop czekoladowy, drobno posiekane orzeszki, parówki i inne dodatki, które mogą posłużyć za oczy, nos i usta na Pancakes’ach. Pozwól gościom udekorować je według własnego uznania
- owocowe przekąski – Pokrój owoce takie jak ananasy, banany, truskawki, winogrona, mandarynki, jabłka, ułóż je na drewnianej tacce i podaj do śniadania
Gry i Zabawy
Agrafki przyjaźni
Co będziesz potrzebować:
- agrafki w różnych rozmiarach
- koraliki w różnych kolorach, kształtach i rozmiarach
Jak zrobić prostą agrafkę przyjaźni:
1. Wybierz 4-6 koralików.
2. Umieść je na agrafce.
3. Ostrożniej zamknij agrafkę.
4. Noś ją ze sobą, przypinając do torby, czapki itp.
Jak zrobić bardziej skomplikowaną agrafkę:
1. Zrób 10 prostych agrafek przyjaźni.
2. Weź dużą agrafkę i nawlecz na nią 10 prostych agrafek.
3. Zamknij ostrożnie agrafkę.
4. Noś ją ze sobą.
Wdzięczne krzesła
W czasie zabawy:
Ustaw z krzeseł kółko, używając o jedno krzesło mniej od ilości graczy. Każdy gracz po kolei mówi za co jest wdzięczny, np. „Jestem wdzięczna za brązowe oczy.” „Jestem wdzięczny za ludzi noszących jeansy.” „Jestem wdzięczna za ludzi noszących czerwony.”
Gdy gracz mówi, za co jest wdzięczny, wszyscy gracze, którzy nie mają wymienionej rzeczy lub cechy muszą natychmiast usiąść. Gracze, którzy mają wymienioną rzecz muszą walczyć o miejsce. Ten, kto pozostanie bez miejsca odpada z gry, a gracz który usiadł ostatni mówi za co jest wdzięczny.
W czasie gry możesz zabierać dzieciom krzesełka, tak żeby było ich coraz mniej do siedzenia.
Duch w ogródku
Gdy się ściemni zabierz swoich gości na dwór. Wybierz jedno dziecko do bycia Duchem i ustaw je w ustalonym miejscu-bazie.
Żeby rozpocząć grę, Duch musi głośno odliczyć godziny (pierwsza godzina, druga godzina itd. Aż do godziny dwunastej). W tym czasie pozostali gracze ukrywają się. Po doliczeniu do godziny dwunastej Duch zaczyna szukać pozostałych graczy. Jeśli Duchowi uda się kogoś znaleźć, znaleziona osoba musi szybko biec do bazy żeby się zaklepać. Jeśli Duch dotknie kogoś zanim gracz dobiegnie do bazy, ta osoba jest zaklepana i odpada z gry. Również, ktokolwiek zobaczy Ducha możesz krzyknąć „DUCH W OGRÓDKU! Uciekajcie!” żeby ostrzec pozostałych zawodników.
Głuchy telefon
W czasie zabawy:
1. Niech wszyscy usiądą w kółku.
2. Jedna osoba zaczyna grę, wymyślając śmieszne, długie zdanie, takie jak „Fioletowa krowa siedzi na pastwisku jedząc trawę i dając winogronowe mleko.”
3. Następnie niech osoba zaczynająca wyszeptana wymyśloną frazę o ucha zawodnika siedzącego obok.
4. Zawodnicy po kolei, szeptem przekazują sobie frazę.
5. Ostatnia osoba w kole musi powiedzieć na głos co usłyszała.
Nazwij ten dźwięk
Co będziesz potrzebować:
- CD z popularnymi piosenkami
- odtwarzacz muzyki
W czasie zabawy:
Poproś dzieci żeby usiadły, włącz pierwszy utwór i pozwól graczom odgadnąć jego tytuł! Każdemu kto poprawnie odgadnie nazwę piosenki wręcz małą nagrodę, lub zapisuj punkty i na końcu nagródź osobę z ich największą ilością.
Zdobądź flagę
Celem gry jest zdobycie flagi drużyny przeciwnie i przetransportowanie jej do swojej bazy.
Przygotowanie:
1. Przed grą oznacz na trawie lub w domu pole gry o wymiarach co najmniej 1,5m x 1,5m .
2. Na środku pola wyznacz linię graniczną, która podzieli je na pół. Następnie na obu końcach oddziel dwa „więzienia”(mogą posłużyć za nie przedmioty takie jak drzewo, ławka itp.).
3. Znajdź dwa przedmioty, których można użyć jako flagi i umieść je na środku pola.
Jak grać:
1. Podziel dzieci na dwie równe drużyny, każdą z nich nazwij i poproś by ustawił się naprzeciw siebie przy środkowej linii pola.
2. Zanim prawdziwa gra się rozpocznie, jedna osoba z każdej drużyny chwyta swoją flagę. Zaczyna się odliczanie 3 minut na umieszczenie jej po swojej stronie gdziekolwiek, byle nie dalej niż 100 kroków od środka pola. Obie flagi powinny być chociaż częściowo widoczne (nie wolno chować ich w dziurach, pod kupką liści itp.).
3. Gdy czas na rozmieszczenie flagi dobiega końca, dorosły sygnalizuje oficjalne rozpoczęcie gry. Część graczy obu drużyny musi spróbować przedrzeć się na terytorium wroga, zdobyć ich flagę i przetransportować ją z powrotem przez linie graniczne na pole jego drużyny – wszystko to bez dania się złapać przeciwnikowi. Inni gracze w tym samym czasie mogą pilnować ich własnej flagi, jednak muszą oni pozostać co najmniej 25 kroków od niej. Bliżej mogą podejść tylko wtedy, gdy wróg również podejdzie do ich flagi na mniejszą odległość niż wspomniane 25 kroków.
4. Każdy gracz, który zostanie złapany na terytorium wroga może zostać osadzony w więzieniu, pod warunkiem, że przeciwnik utrzyma go na tyle długo by wykrzyknąć „Złapany,złapany,złapany!”. Następnie „wiezień”musi zostać odeskortowany do wyznaczonego więzienia.
5. Tak długo jak więzień dotyka więzienia nogą lub ręką, może on zostać uratowany przez członka swojej drużyny. Jednak aby tego dokonać gracz musi przedrzeć się do „więzienia” nie dając się złapać przeciwnikom. Wybawca może uratować tylko jednego więźnia na raz. Gdy ratujący „zaklepie” swojego kolegę z drużyny, obaj zdobywają chwilową nietykalność, która trwa do czasu aż wrócą na własne pole.
6. Jeśli graczowi uda się zdobyć flagę przeciwnika, musi donieść ją do swojego pola. Jeśli da się złapać przeciwnikowi zanim to nastąpi, flaga wraca zostaje odniesiona na swoje miejsce. Gra kontynuowana jest dopóki któraś z drużyny nie zdobędzie flagi przeciwnika lub wyznaczony czas gry minie.
7. Wygrywa drużyna, która zdobędzie flagę przeciwnika. Jeśli żadnej z drużyn się to nie uda, wygrywa ta, która ma więcej więźniów.
Wersja alternatywna:
Pozwól drużynom schować ich flagi, tak by nie były widoczne, jednak na terenie pola wyznaczonego liniami. Następnie jeden gracz z każdej drużyny jest eskortowany na pole przeciwnika by zobaczyć gdzie został schowany cel. Od tego momentu zostaje on zwiadowcą, którego zadaniem będzie objaśnić swojej drużynie gdzie została schowana flaga i jak ją zdobyć.
Ta wersja jest lepsza na tereny porośnięte drzewami lub wewnątrz domu.
Świetlny berek
W czasie zabawy:
1. W tą grę trzeba grać na dworze w nocy.
2. Przed rozpoczęciem rozdaj każdemu po latarce i wybierz jedną osobę, która będzie Berkiem.
3. Berek musi stanąć w miejscu wyznaczonym na Bazę i policzyć głośno do 30. W tym czasie pozostali gracze chowają się. Latarki pozostają wyłączone.
4. Gdy Berek skończy odliczanie, musi znaleźć ukryte osoby i zaklepać je snopem światła.
Zasady/Odmiany:
Możesz użyć któreś z poniższych zasad, aby ułatwić grę (dla młodszych graczy/mniejszych grup), lub by była ona bardziej wymagająca (dla starszych dzieci/większych grup):
- rozegraj standardową wersję, w której pierwszy lub ostatni zaklepany zawodnik w następnej rundzie zostaje Berkiem
- niech Berek używa latarki tylko by znaleźć pozostałych zawodników, nie by ich zaklepać. Berek musi zaklepać zawodników dotykając ich.
- rozegraj grę i poinstruuj wszystkich zawodników, aby pozostali na miejscach, w których dali się zaklepać. Zawodnicy muszą również włączyć swoje latarki, tak żeby byli widoczni dla pozostałych graczy, którzy mogą ich uwolnić.
Salon Piękności
Przygotuj stoły, krzesła i artykuły, które powinny znaleźć się w salonie piękności. Stwórz kilka punktów, które będą miały różne zadania (punkt Manicure, Punkt farbowania włosów,punkt układania włosów itp.). Żeby wszystko odbywało się płynnie przyda ci się pomoc drugiej osoby dorosłej lub nastoletniego dziecka.
Punkt farbowania włosów:
Użyj szamponetek lub bibułek żeby pokolorować włosy gości. Przygotuj kilka kolorów. Przygotuj kilka opcji farbowania (pasemka, farbowanie pełne itp.). Ten punkt dobrze umieścić w pobliżu zlewu.
Punkt układania włosów:
Stwórz punkt, w którym uczestnicy przyjęcia będą mogli poprosić o zrobienie z ich włosów ciekawej fryzury. Przygotuj parę opcji, takich jak loki, prostowanie, karbowanie, warkoczyki, kitki, koki itp.
Punkt Manicure i Pedicure:
Ustaw punkt przy którym dzieci będą mogły mieć pomalowane paznokcie zarówno od dłoni jak i od stóp. Zaoferuj różne kolory lakierów, możesz też zakupić specjalne naklejki na paznokcie ze wzorkami.
Punkt Makijażu:
Przy tym punkcie przygotuj kosmetyki, którymi wymalujesz dzieci. Szminki, cienie do powiek, tusz do rzęs, pudry, kredki do oczu, wszystko to jak najbardziej ci się przyda.
Punkt Masażu:
Zaoferuj dzieciom relaksujący masaż. Użyj do niego olejków zapachowych i balsamów.
Śpiąca królewna
Wybierz jedną osobę, która będzie Śpiąca Królewną. Osoba ta kładzie się na podłodze albo sofie i udaje, że śpi. Zadaniem pozostałych gracz jest obudzić śpiocha (rozśmieszyć) śpiewając, opowiadając kawały, wydając zabawne odgłosy itp. Gdy Śpiąca Królewna w końcu się roześmieje, wstaje i wybiera swoją następczynie.